Utdannets logo

Markedsføring

15 resultater

Facebook: annonsering med kursholder Espen Faugstad
1:37

Facebook: annonsering

Vi tilbyr en omfattende guide til Facebook- og Instagram-annonsering gjennom vårt nettkurs. Enten du er en eier av en liten eller mellomstor bedrift, markedsføringsansvarlig eller arbeider innen markedsføring og salg, er dette kurset egnet for deg hvis du ønsker å lære å lage effektive annonsekampanjer på disse plattformene.


Kurset gir en grundig innføring i alt fra opprettelse av en annonsekonto til analyse og rapportering av resultatene dine. Du vil lære å velge riktig målgruppe og budstrategi, designe effektive annonser, og analysere resultatene av kampanjene dine. I tillegg vil du lære å opprette en Business Manager-konto og konfigurere Meta-pikselen for å spore konverteringer og måle suksessen til kampanjene dine.


Med over 10 års erfaring i annonsering på Facebook og Instagram, vil kursholderen Espen Faugstad dele sin kunnskap og erfaring med deg, og gi deg en solid forståelse av annonsering på disse plattformene. Ved å optimalisere annonsekampanjene dine, vil du kunne øke synligheten og omsetningen til virksomheten din, og nå ut til potensielle kunder på en mer effektiv måte. Dette kurset gir deg kunnskapen du trenger for å utvikle effektive annonsekampanjer som gir resultater.

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

2t 13m26 leksjoner5,00(4 anmeldelser)

Strategi for sosiale medier med kursholder Charlotte Lauvland
1:00

Strategi for sosiale medier

Er du frustrert over din bedrifts manglende tilstedeværelse i sosiale medier? Opplever du at innholdet dere publiserer ikke når ut til følgerne deres eller får nok engasjement? Da bør du bli med på kurset i strategi for sosiale medier med Charlotte Lauvland!


I dette kurset vil du lære hvordan du kan utnytte sosiale medier for å nå dine mål, enten det er å bygge merkevaren din, øke antall følgere eller skape lojale kunder. Charlotte vil lære deg hvordan du finner og forstår målgruppen din, lage effektive personas og velge de beste sosiale medier-kanalene for din virksomhet.


Men det stopper ikke der. Du vil også lære hvordan du kan sette strategiske mål, lage innhold som fanger oppmerksomheten og engasjerer publikumet ditt. Og når kurset er ferdig, vil du ha din egen ferdige strategi som du kan implementere med det samme.


Charlotte Lauvland er en erfaren markedsfører. Hun har jobbet med alt fra ledelse og strategi til salg, innholdsproduksjon, annonsering og sosiale medier. Hun vil dele av sin kunnskap og erfaringer og gi deg verktøyene du trenger for å lykkes med sosiale medier. Så, bli med i dette kurset og skap en sterkere tilstedeværelse i sosiale medier og nå ut til flere mennesker enn noen gang før!

Charlotte Lauvlands avatarCharlotte Lauvland

1t 35m28 leksjoner5,00(2 anmeldelser)

Facebook: for bedrifter med kursholder Espen Faugstad
1:20

Facebook: for bedrifter

Velkommen til kurset «Facebook: for bedrifter». Dette kurset er utviklet av Espen Faugstad og er perfekt for alle som ønsker å lære hvordan man kan bruke Facebook til å markedsføre sin bedrift eller merkevare. Det spiller ingen rolle om du er en nybegynner eller allerede har litt erfaring, dette kurset vil gi deg den kunnskapen du trenger for å lykkes på Facebook.


Kurset starter med en gjennomgang av hvordan du oppretter og konfigurerer en Facebook-side på en skikkelig måte. Deretter lærer du strategier for å tiltrekke deg et publikum, holde folk engasjert i bedriften din, og hvordan du kan skape enda mer rekkevidde gjennom målrettede annonser. Du vil også lære hvordan du oppretter og redigerer et innlegg, og hvordan du bruker kommentarfeltet på en god måte.


I tillegg vil vi utforske de mer avanserte verktøyene som Facebook har å tilby, inkludert Facebook-arrangementer, Meta Business Suite, Facebook Messenger, Facebook Live, Planleggeren og mye mer! Når du er ferdig med kurset vil du ha all den kunnskapen du trenger for å markedsføre din bedrift eller merkevare på Facebook på en effektiv måte. Er du klar til å ta steget og lære hvordan du kan lykkes på Facebook?

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

1t 49m26 leksjoner5,00(1 anmeldelse)

Google Analytics 4: komplett med kursholder Espen Faugstad
1:39

Google Analytics 4: komplett

Dette kurset er laget for deg som vil lære å bruke Google Analytics 4, og få innsikt i hvordan kundene dine bruker nettstedet eller appen din. Kurset varer i 4 timer og 55 minutter og er stappfullt med verdifull informasjon. Når du er ferdig med kurset kan du jobbe profesjonelt med Google Analytics 4.  


I begynnelsen av kurset lærer du hvordan Google Analytics 4 fungerer og hvordan du installerer analyseverktøyet på egen nettside. Deretter lærer du å konfigurere Google Analytics slik at du får maksimalt ut av verktøyet. Du lærer å administrere brukere, spore nettstedsøk, filtrere intern trafikk, konfigurere datainnsamling, m.m. I midten av kurset får du en grundig opplæring i standardrapportene og utforskninger i Google Analytics 4. 


Etterpå lærer du å opprette og spore egendefinerte hendelser som f.eks. at noen logger inn, ser på et produkt, legger et produkt i handlekurven, går videre til kassen, fullfører et kjøp, osv.  Til slutt lærer du avanserte teknikker som du bør kjenne til. Dette omfatter hvordan du setter opp konverteringssporing, oppretter egendefinerte målgrupper, sammenligne målgrupper, ser på brukerinnsikt, m.m.

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

4t 54m47 leksjoner4,33(3 anmeldelser)

Mailchimp: komplett med kursholder Espen Faugstad
1:37

Mailchimp: komplett

Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Selskapet ble stiftet i 2001 og har blitt en bransjestandard innen e-postmarkedsføring. Men hva er hemmeligheten bak Mailchimps suksess? Vi tror svaret ligger i verktøyets uovertrufne brukervennlighet. Og med kombinasjon av brukervennlighet og kvalitet har Mailchimp skapt et uovervinnelig produkt.


I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg Mailchimp fra A til Å. Når du er ferdig med kurset har du fått all kunnskap du trenger for å mestre programmet, enten du bruker det selv eller på vegne av kunder eller klienter. Det kreves ingen forkunnskaper for å ta kurset. Kurset dekker hvordan du lager en Mailchimp-konto, opprettet en kontaktliste, konfigurerer påmeldingsskjema, designet en nyhetsbrevmal, sender ut nyhetsbrev, automatiserer og mye mer. Velkommen til kurs.


I kapittel 1 lærer du hvor mye Mailchimp koster og hvordan du oppretter en gratiskonto. Du lærer også hvordan brukergrensesnittet er organisert, hvordan du konfigurerer innstillinger og verifiserer et domenenavn. I kapittel 2 lærer du å opprette en kontaktliste, og bruke grupper, segmenter og emneknagger og hvordan du importerer kontakter.


I kapittel 3 lærer du å tilpasse påmeldingsskjemaene slik at de som melder seg på ditt nyhetsbrev blir guidet gjennom prosessen på en skikkelig måte. I kapittel 4 får du 10 retningslinjer som kan hjelpe deg til å lage bedre nyhetsbrev. I kapittel 5 lærer du å opprette en profesjonell nyhetsbrevmal.


I kapittel 6 lærer du å designe og sende ut et nyhetsbrev til kontaktlisten. I kapittel 7 lærer du å automatisere utsendelsen av nyhetsbrev. I kapittel 8 lærer du å bruke noen av de andre verktøyene som Mailchimp tilbyr i sitt e-postmarkedsføringsverktøy.

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

3t 57m52 leksjoner5,00(3 anmeldelser)

Google Ads: komplett med kursholder Espen Faugstad
2:01

Google Ads: komplett

I dette kurset lærer du å annonsere med Google Ads slik at du blir synlig i det øyeblikket kunden søker etter ditt produkt eller tjeneste. Vi lærer deg å opprette og konfigurere en Google Ads-konto, installere Google Ads-taggen og konverteringssporing på egen nettside, gjennomføre målgruppe- og søkeordsanalyse. Vi lærer deg også hvordan auksjonen fungerer og hvordan du oppretter effektive tekst-, bilde-, og video- og remarketingannonser. 


Kurset passer like godt for deg som aldri har brukt Google Ads før, til deg som har erfaring med annonseplattformen, men som ønsker å gå fra nybegynner til ekspert. Kurset i Google Ads er stappfullt med verdifull informasjon, og dekker alt du virkelig trenger for å mestre verktøyet, enten du annonserer selv eller på vegne av andre. Kursinstruktør er Espen Faugstad, han er gründer av Utdannet.no og har over 10 års erfaring med digital markedsføring. Velkommen til et knallgodt Google Ads-kurs.


I kapittel 1 lærer du hva Google Ads er og hvordan du oppretter og konfigurerer en Google Ads-konto på korrekt måte. I kapittel 2 lærer du hvordan du henter inn kundedata og organiserer informasjonen i et Excel-dokument og gjennomfører konkurrentanalyse. Du lærer også hvorfor kundereisen og triggere er viktig og hvordan du oppretter en persona basert på kundedataen du har hentet inn.


I kapittel 3 lærer du hvordan du gjennomfører søkeordresearch, avdekker trenden til søkeord med Google Trends, overvåker søkeord med Google Alerts, analyserer søkeord med Google Ads søkeordplanlegger og hvordan søkeordsamsvartypene, fleksibelt samsvar, setningssamsvar og eksakt samsvar fungerer. I kapittel 4 lærer du hvordan auksjonen fungerer og på hvilke måte budet og kvalitetspoeng påvirker annonserangering. 


I kapittel 5 lærer du å opprette effektive tekstannonse, legge til utvidelser og søkeord, og konfigurere steder, annonseplan og enheter. I kapittel 6 lærer du å opprette effektive bildeannonser, definere målgruppe, emner, plasseringer, søkeord og ekskluderinger. I kapittel 7 lærer du å opprette videoannonser. I kapittel 8 lærer du å opprette remarketinglister som du kan bruke for å opprette remarketing annonser. I kapittel 9 lærer du lese og analysere data.

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

5t 17m65 leksjoner5,00(3 anmeldelser)

Google Tag Manager: viderekommen med kursholder Espen Faugstad
1:12

Google Tag Manager: viderekommen

Dette kurset er laget for deg som er kjent med standardfunksjonaliteten i Google Tag Manager, og som ønsker å lære mer. Det kreves ingen forkunnskaper for å ta dette kurset utover grunnleggende forståelse av Google Tag Manager.


I kurset kommer du til å lære hvordan du setter opp avansert brukersporing på nettsiden din og hvordan du sender disse videre til Google Analytics slik at du får et krystallklart bilde av hva som foregår på nettsiden din til enhver tid. Du kommer også til å lære hvordan du konfigurerer GTM slik at du følger GDPR-reglene.

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

1t 42m13 leksjoner5,00(1 anmeldelse)

Google Tag Manager: grunnleggende med kursholder Espen Faugstad
0:56

Google Tag Manager: grunnleggende

Google Tag Manger (GTM) er en gratistjeneste fra Google som hjelper deg med å legge til og administrere pikselkoder (også kalt for web beacon, web tag, page tag og pixel tag) på en effektiv måte. En pikselkode er en kodebit som typisk lastes inn når noen besøker et nettsted eller åpner en e-post. Det brukes ofte til å spore hva brukeren gjør på nettstedet eller i e-posten.


I kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg hvordan du installerer Google Tag Manager på egen nettside. Du lærer hvordan du validerer at installasjonen var vellykket. Videre lærer du å installere pikselkoder som: Google Analytics Universal Analytics, Google Ads Remarketing, Google Ads Conversion, Facebook Pixel og Hotjar Tracking Code. Avslutningsvis lærer du å ta i bruk Triggere slik at du får enda større kontroll over når pikselkodene kjører på nettsiden din.

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

1t 10m16 leksjoner4,00(3 anmeldelser)

Lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering med kursholder Espen Faugstad
0:53

Lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering

Lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering (også kalt lokal SEO) skiller seg fra tradisjonell søkemotoroptimalisering ved at fokuset ligger på å forbedre synligheten til en nettside ut fra et lokalt perspektiv. Det handler om å styrke sin posisjon i lokalmiljøet og øke sin tilstedeværelse i lokasjonsorienterte søk (mer om dette senere).


På en brøkdel av et sekund søker Google gjennom milliarder av nettsider for å finne det du leter etter. Hvordan Google finner ut hvilke resultater som skal vises, begynner lenge før du i det hele tatt begynner å skrive. Vårt mål som søkemotoroptimaliserere er å overbevise Google om at det er nettopp vår nettside som bør fremheves i søkeresultatene.


Lokal søkemotoroptimalisering er mest nyttig for butikker, bedrifter og organisasjoner som mottar kunder på døren (for å si det banalt enkelt). Det handler om å øke sannsynligheten for at Google fremhever nettopp din bedrift i lokasjonsorienterte søk. Det handler om å øke sannsynligheten for at din målgruppen finner veien til nettopp deg, og ikke dine konkurrenter.


I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg hva lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering er, og hva som skiller det fra tradisjonell søkemotoroptimalisering. Du kommer til å lære hvordan du lager en Google Min Bedrift-konto, hvilke faktorer som påvirker ranking, hvordan du finner og analyserer søkeord, optimaliserer en nettside, tar i bruk strukturert data, og mye mer.


I kapittel 01 lærer du hva som skiller lokal SEO fra tradisjonell SEO. Du lærer hvordan søkemotoren fungerer og hva den vektlegger når den avgjør ranking. I kapittel 02 lærer du å lage en Google Min bedrift-konto. Hvorfor det er essensielt at du har en slik konto forklares i kurset.


I kapittel 03 lærer du å finne, analysere og kartlegge din målgruppe. Du lærer om kundereisen og hvordan den påvirker hva målgruppen din er opptatt av. Du lærer også om hvordan triggere kan påvirke målgruppen og få dem til å gjennomføre en ønsket handling.


I kapittel 04 lærer du hvordan man finner og analyserer søkeord. Du lærer også å bruke verktøy som Google Autocomplete, Google Trends, Google Alerts, Google Search Console, Answer the public og Google søkeordplanleggeren. I kapittel 05 lærer du å søkemotoroptimalisere en side.


I kapittel 06 lærer du hvordan du gjør nettsiden din mer brukervennlig. I kapittel 07 lærer du å ta i bruk strukturert data. I kapittel 08 lærer du alt om hvorfor inngående linker, interne linker og utgående linker er viktig.

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

3t 59m51 leksjoner5,00(8 anmeldelser)

LinkedIn: for bedrifter med kursholder Espen Faugstad
0:54

LinkedIn: for bedrifter

LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 500 millioner medlemmer verden over. Ifølge Ipsos er det over 1 million nordmenn på LinkedIn. 1 av 5 av dem bruker nettverket daglig, og 4 av 10 bruker det ukentlig. Den største målgruppen er personer mellom 30-59. LinkedIn kan med andre ord bli en viktig portal for din bedrift eller organisasjon.


I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg å opprette og administrere en bedriftsside på LinkedIn. Du kommer til å lære å: opprette en bedriftsside, legge til informasjon om din bedrift, laste opp logo og forsidebilde, få flere følgere, skrive statusoppdateringer, opprette en gruppe, utlyse stillinger + mer. Kort oppsummert, alt du trenger for å komme raskt igang.


I kapittel 01 lærer du hva kurset handler om, hvem det er laget for, hvilke forkunnskaper som kreves og hvordan kurset er bygget opp. I kapittel 02 lærer du å opprette og konfigurere en bedriftsside. I kapittel 03 lærer du hva du kan gjøre for å få flere følgere. I kapittel 04 lærer du å skrive statusoppdateringer som inneholder, tekst, linker, bilder, video og dokumenter.


I kapittel 06 lærer du å opprette en gruppe på LinkedIn og koble den til din bedriftsside. I kapittel 07 lærer du å utlyse en stilling og koble den til din bedriftsside. I kapittel 08 skal vi ta en kikk på de resterende verktøyene som du finner som administrator av en bedriftsside på LinkedIn.

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

1t 8m29 leksjoner4,67(3 anmeldelser)

Side 1 av 2