icon

Kurs i innholdsmarkedsføring: komplett

Espen Faugstad

Kapittel 1: Introduksjon

Utvid eller slå sammen

Kapittel 2: Eksempler

Utvid eller slå sammen

Kapittel 3: Idéer

Utvid eller slå sammen

Kapittel 4: Planlegge

Utvid eller slå sammen

Kapittel 5: Iverksette

Utvid eller slå sammen

Kapittel 6: Steget videre

Utvid eller slå sammen

Kapittel 7: Avslutning

Utvid eller slå sammen

Detaljer

  • 2t 48m
  • 38 videoer
  • 613 deltakere
  • September 29, 2017

Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter - store som små - operere som "mediehus". Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter. Det som kjennetegner innholdsmarkedsføring er hvordan innholdet skal tiltrekke seg målgruppen. Det står i kontrast til tradisjonell markedsføring, hvor innholdet dyttes på målgruppen. Digitaliseringen har skapt en endring i landskapet. Red Bull er ikke bare en energidrikk. De er produserer egne filmer. Tine er ikke bare en matprodusent. De inspirerer oss til matlaging. DnB er ikke bare en bank. De er sitt eget mediehus. Innholdsmarkedsføring handler om å lage innhold som skaper engasjement og bygger relasjoner. I dette kurset kommer du til å lære alt du trenger for å jobbe med innholdsmarkedsføring. I kurset lærer du hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. Du lærer hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Du lærer også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi. Velkommen! I dag bruker vi media mer enn noen sinne. Datamaskin, nettbrett og mobilen er med oss i tykt og tynt, og mediebruken utgjør en stadig større del av hverdagen vår. Kunsten med markedsføring gjennom innhold er å ta plass i denne mediebruken. I dag kan markedsførere nå frem til sitt publikum, uten å kjøpe plass i andres reklamekanaler. Små reklamekunder som tidligere stod med luen i hånden og bakerst i køen, kan i dag ta de fremste og synligste posisjonene innenfor sine segmenter. Det er innholdet som skiller innholdsmarkedsføring fra tradisjonell markedsføring. Reklame er i all hovedsak, en eller annen form for medieinnhold, så det er selve innholdets karakter vi snakker om. Innholdsmarkedsføring må være nyttig, engasjerende og relevant for den som konsumerer innholdet. Tradisjonell reklame blir dyttet på målgruppen, mens innholdsmarkedsføring trekker målgruppen til seg. Dette skiftet er blitt kalt for «fra push til pull». Selv om målet med markedsføringen normalt sett er å selge, er kunsten nettopp det å ikke selge – paradoksalt nok. Målet er å kunne gi brukerne verdi og bygge relasjon. Da vil kundene etter hvert komme av seg selv. Er du klar for å lære definisjonen av innholdsmarkedsføring? Hold deg fast, dette er en håndfull: "Innholdsmarkedsføring er å utføre eller bidra til en strategisk markedsføringsmetode som skal skape og distribuere attraktivt medieinnhold som når ut til og engasjerer en definert målgruppe i den hensikt å utvikle gjensidige og gode relasjoner".

Vis mer

Anmeldelser

4.7

Filled StarFilled StarFilled StarFilled StarFilled Star
(56 anmeldelser)
5
4
3
2
1

profileImage
Filled StarFilled StarFilled StarFilled StarFilled Star
juliehopp
Julie Hopp

Veldig nyttig kurs, lærte masse nytt! Jeg syns du forklarer alt på en veldig god og enkel måte

1 uker siden
profileImage
Filled StarFilled StarFilled StarFilled StarFilled Star
Tun
Strukturert og lærerikt

Veldig fornøyd. Det var svært strukturert og variert, i tillegg til at det bidro til å øke forståelsen min for innholdsmarkedsføring i svært høy grad. Nyttig, inspirerende og ikke minst motiverende - gleder meg til å ta mange flere kurs her inne!

1 måneder siden
profileImage
Filled StarFilled StarFilled StarFilled StarFilled Star
KarolineStaberg
Flott kurs

Flott kurs

2 måneder siden
profileImage
Filled StarFilled StarFilled StarFilled StarEmpty Star
fullrigger
Helt topp!

Igjen, helt topp kurs for nybegynnere. Var litt for mye fokus på artikkelproduskjon som innhold, men det er bare mitt synespunkt.

3 måneder siden
profileImage
Filled StarFilled StarFilled StarFilled StarFilled Star
mariahopland
Lærerikt

Lærerikt og enkelt forklart.

5 måneder siden
Filled StarFilled StarFilled StarFilled StarFilled Star
SoniaJeanet
Innhold er alfa og omega

Jeg er veldig fornøyd med kurset, enklere emner var litt vanskelig men veldig bra forklart. Det var også nyttig å få tips på hvordan man skal gå videre. Tusen takk Espen!

5 måneder siden
profileImage
Filled StarFilled StarFilled StarFilled StarEmpty Star
Hanne Heidi Tønnessen
Fornøyd

Likte at det var forklart på en oversiktlig måte.

5 måneder siden
Filled StarFilled StarFilled StarFilled StarFilled Star
Cecilie Helen Hansen
Innholdsmarkedsføring kurs

Veldig interessant!

5 måneder siden
Filled StarFilled StarFilled StarFilled StarFilled Star
MarleneMJansen
KJempe fornøyd!

Lærte masse

6 måneder siden
profileImage
Filled StarFilled StarFilled StarFilled StarFilled Star
wencheJensen
Nyttig og praktisk kurs i innholdsmarkedsføring

kurset gir en god innsikt i innholdsmarkedsføring.

6 måneder siden