Start avspilling

Nettkurs i innholdsmarkedsføring: komplett

Espen Faugstad

Prosjektfiler
1

Introduksjon

16m 54s
Utvid eller slå sammen
2

Eksempler

29m 18s
Utvid eller slå sammen
3

Idéer

18m 10s
Utvid eller slå sammen
4

Planlegge

78m 9s
Utvid eller slå sammen
5

Iverksette

18m 27s
Utvid eller slå sammen
6

Steget videre

5m 57s
Utvid eller slå sammen
7

Avslutning

32s
Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • 794 deltakere
  • 2t 48m
  • 29. september 2017

Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter - store som små - operere som "mediehus". Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter. Det som kjennetegner innholdsmarkedsføring er hvordan innholdet skal tiltrekke seg målgruppen. Det står i kontrast til tradisjonell markedsføring, hvor innholdet dyttes på målgruppen. Digitaliseringen har skapt en endring i landskapet. Red Bull er ikke bare en energidrikk. De er produserer egne filmer. Tine er ikke bare en matprodusent. De inspirerer oss til matlaging. DnB er ikke bare en bank. De er sitt eget mediehus. Innholdsmarkedsføring handler om å lage innhold som skaper engasjement og bygger relasjoner. I dette kurset kommer du til å lære alt du trenger for å jobbe med innholdsmarkedsføring. I kurset lærer du hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. Du lærer hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Du lærer også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi. Velkommen! I dag bruker vi media mer enn noen sinne. Datamaskin, nettbrett og mobilen er med oss i tykt og tynt, og mediebruken utgjør en stadig større del av hverdagen vår. Kunsten med markedsføring gjennom innhold er å ta plass i denne mediebruken. I dag kan markedsførere nå frem til sitt publikum, uten å kjøpe plass i andres reklamekanaler. Små reklamekunder som tidligere stod med luen i hånden og bakerst i køen, kan i dag ta de fremste og synligste posisjonene innenfor sine segmenter. Det er innholdet som skiller innholdsmarkedsføring fra tradisjonell markedsføring. Reklame er i all hovedsak, en eller annen form for medieinnhold, så det er selve innholdets karakter vi snakker om. Innholdsmarkedsføring må være nyttig, engasjerende og relevant for den som konsumerer innholdet. Tradisjonell reklame blir dyttet på målgruppen, mens innholdsmarkedsføring trekker målgruppen til seg. Dette skiftet er blitt kalt for «fra push til pull». Selv om målet med markedsføringen normalt sett er å selge, er kunsten nettopp det å ikke selge – paradoksalt nok. Målet er å kunne gi brukerne verdi og bygge relasjon. Da vil kundene etter hvert komme av seg selv. Er du klar for å lære definisjonen av innholdsmarkedsføring? Hold deg fast, dette er en håndfull: "Innholdsmarkedsføring er å utføre eller bidra til en strategisk markedsføringsmetode som skal skape og distribuere attraktivt medieinnhold som når ut til og engasjerer en definert målgruppe i den hensikt å utvikle gjensidige og gode relasjoner".

Vis mere

Anmeldelser

0
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1

jonerling

3 uker siden

Jon Erling

Grei gjennomgang av en kompleks prosess!

ceclou

1 år siden

Utrolig lærerikt og lettfattelig

Knall bra kurs! Dette er mitt andre kurs her inne, og jeg er så fornøyd at nå har jeg egentlig bare lyst til å ta alle kurs du tilbyr. Takk for lettfattelig og veldig lærerikt kurs!

juliehopp

1 år siden

Julie Hopp

Veldig nyttig kurs, lærte masse nytt! Jeg syns du forklarer alt på en veldig god og enkel måte