Kurs i Google Ads: komplett
Espen Faugstad
Kapittel 1: Introduksjon
Kapittel 2: Brukergrensesnitt
Kapittel 3: Målgruppe
Kapittel 4: Søkeord
Kapittel 5: Auksjon
Kapittel 6: Tekstannonser
Kapittel 7: Bildeannonser
Kapittel 8: Videoannonser
Kapittel 9: Remarketing
Kapittel 10: Analyse
Kapittel 11: Avansert
Kapittel 12: Avslutning
Detaljer
Google Ads - tidligere kalt Google AdWords - er et annonseverktøy fra Google hvor du kan by på annonseplasser knyttet til spesifikke søkeord. Enten du ønsker å tiltrekke nye kunder til selskapet ditt, få tidligere kunder til å returnere eller få flere til å ringe deg, kan du bruke Google Ads. Google Ads gjør det enkelt å nå potensielle kunder, uansett hvor de måtte befinne seg på internett. Du kan målrette annonsene dine mot kunder i bestemte land, områder eller byer - eller innenfor en viss radius fra bedriften eller butikken din. Det er gratis å bruke Google Ads, og du betaler kun når noen klikker på annonsen din, ser videoen din eller ringer selskapet ditt. Budsjettet bestemmer du selv. Noen bedrifter bruker titusener av kroner i måneden, andre nøyer seg med mindre. I dette kurset kommer kursinstruktør Espen Faugstad til å lære deg alt du trenger for å bruke Google Ads på en kostnadseffektiv måte. Du lærer hvordan man oppretter en konto, installerer Google Ads-taggen på egen nettside og legger til konverteringssporing. Deretter lærer du hvordan Google Ads er organisert, hvordan man finner riktig målgruppe, legger til søkeord, m.m. Videre lærer du å lage tekst-, bilde-, video-, og remarketingannonser. Avslutningsvis lærer du å analysere effekten av kampanjene, annonsegruppene og annonsene dine. I kapittel 01 lærer du å opprette en konto, installere Google Ads-taggen på egen nettside og legge til konverteringssporing. I kapittel 02 lærer du hvordan Google Ads er organisert. I kapittel 03 lærer du å kartlegge en målgruppe for et produkt eller en tjeneste. I kapittel 04 lærer du å finne søkeord, analysere søkeord og bruke søkeordmålretting. I kapittel 05 lærer du hvordan auksjonen fungerer, og hvordan bud og kvalitetspoeng påvirker plassering. I kapittel 06 lærer du å lage tekstannonser. I kapittel 07 lærer du å lage bildeannonser. I kapittel 08 lærer du å lage videoannonser. I kapittel 09 lærer du å lage remarketinglister og -annonser. I kapittel 10 lærer du å analysere effekten av kampanjer, annonsegrupper, søkeord og annonser. I kapittel 11 lærer du å bruke regler, funksjoner og eksperimenter.
Anmeldelser
Tydelig og god gjennomgang!
Jeg likte omfanget, tydeligheten og at jeg kan ta kurset litt og litt når jeg vil. Hvis videon var oppdatert til 2020 versjon av Google Ads så ville det bli 5 stjerner.
2 måneder sidenlærerikt
lærerikt og komplett kurs
3 måneder sidenVeldig bra kurs
Bra kurs men komplisert for meg da jeg ikke har noe firma enda meg ser på mulighetene I framtiden ☺
4 måneder sidenBra kurs
Veldig lærerikt kurs
5 måneder sidenBra kurs!
Godt forklart! Enkelt å forstå
5 måneder sidenUtrolig bra kurs!
Veldig lett å følge, satt opp pedagogisk, her kan alle lære noe.
8 måneder sidenGoogle Adwords
Utrolig bra kurs! Lett å forstå, masse nyttig informasjon og tips. ANBEFALES!
9 måneder sidenFantastisk
veldig enkelt og lett å forstå. Bruker den som litt oppslagsværk når jeg av og til står fast og ikke husker hvorfor jeg gjør ting. :)
11 måneder sidenGodt og lett forstått kurs
Godt direkte kurs, fra utdannet.no.
11 måneder sidenGoogle ads komplett
Meget bra og lærerikt kurs i Google ads for en nybegynner som meg. Tydelig og enkelt forklart!
12 måneder siden