Utdannets logo

Søkeresultat for: Facebook

5 resultater

Facebook: annonsering med kursholder Espen Faugstad
1:37

Facebook: annonsering

Vi tilbyr en omfattende guide til Facebook- og Instagram-annonsering gjennom vårt nettkurs. Enten du er en eier av en liten eller mellomstor bedrift, markedsføringsansvarlig eller arbeider innen markedsføring og salg, er dette kurset egnet for deg hvis du ønsker å lære å lage effektive annonsekampanjer på disse plattformene.


Kurset gir en grundig innføring i alt fra opprettelse av en annonsekonto til analyse og rapportering av resultatene dine. Du vil lære å velge riktig målgruppe og budstrategi, designe effektive annonser, og analysere resultatene av kampanjene dine. I tillegg vil du lære å opprette en Business Manager-konto og konfigurere Meta-pikselen for å spore konverteringer og måle suksessen til kampanjene dine.


Med over 10 års erfaring i annonsering på Facebook og Instagram, vil kursholderen Espen Faugstad dele sin kunnskap og erfaring med deg, og gi deg en solid forståelse av annonsering på disse plattformene. Ved å optimalisere annonsekampanjene dine, vil du kunne øke synligheten og omsetningen til virksomheten din, og nå ut til potensielle kunder på en mer effektiv måte. Dette kurset gir deg kunnskapen du trenger for å utvikle effektive annonsekampanjer som gir resultater.

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

2t 13m26 leksjoner5,00(4 anmeldelser)

Facebook: for bedrifter med kursholder Espen Faugstad
1:20

Facebook: for bedrifter

Velkommen til kurset «Facebook: for bedrifter». Dette kurset er utviklet av Espen Faugstad og er perfekt for alle som ønsker å lære hvordan man kan bruke Facebook til å markedsføre sin bedrift eller merkevare. Det spiller ingen rolle om du er en nybegynner eller allerede har litt erfaring, dette kurset vil gi deg den kunnskapen du trenger for å lykkes på Facebook.


Kurset starter med en gjennomgang av hvordan du oppretter og konfigurerer en Facebook-side på en skikkelig måte. Deretter lærer du strategier for å tiltrekke deg et publikum, holde folk engasjert i bedriften din, og hvordan du kan skape enda mer rekkevidde gjennom målrettede annonser. Du vil også lære hvordan du oppretter og redigerer et innlegg, og hvordan du bruker kommentarfeltet på en god måte.


I tillegg vil vi utforske de mer avanserte verktøyene som Facebook har å tilby, inkludert Facebook-arrangementer, Meta Business Suite, Facebook Messenger, Facebook Live, Planleggeren og mye mer! Når du er ferdig med kurset vil du ha all den kunnskapen du trenger for å markedsføre din bedrift eller merkevare på Facebook på en effektiv måte. Er du klar til å ta steget og lære hvordan du kan lykkes på Facebook?

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

1t 49m26 leksjoner5,00(1 anmeldelse)

Asana: grunnleggende med kursholder Espen Faugstad
0:59

Asana: grunnleggende

Asana er et skybasert prosjektplanleggingsverktøy rettet mot bedrifter. Asana ble opprettet i 2008 av Facebooks medgrunnlegger Dustin Moskovits og programvareingeniør Justin Rosenstein. Formålet, å effektivisere kommunikasjonen mellom ansatte i store og små bedrifter. Dette skulle de oppnå ved å gi ansatte muligheten til å starte, koordinere og administrere prosjekter og oppgaver online, uten bruk av e-post.


I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg å bruke Asana. I starten av kurset lærer du hvorfor Asana er nyttig og hvordan du oppretter en gratiskonto. Deretter lærer du hvordan man lager et team, prosjekter og oppgaver. Du lærer også hvordan man tildeler oppgaver og tidsfrister til medlemmer av et prosjekt. Avslutningsvis lærer du å bruke følgende sider: Conversation, Calendar, Progress, My Tasks, Inbox og Dasboard.

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

54m26 leksjoner5,00(1 anmeldelse)

Instagram: for bedrifter med kursholder Espen Faugstad
1:02

Instagram: for bedrifter

Instagram er et sosialt nettverk hvor personer, bedrifter og organisasjoner kan dele bilder, videoer og historier med sine følgere. Instagram ble utviklet av Kevin Systrom og Mike Krieger, og ble tilgjengelig for iPhone-brukere oktober 2010. Det skulle ta 18 måneder før applikasjonen også ble tilgjengelig for Android-brukere.


I 2012 ble Instagram kjøpt av Facebook for omtrent 1 mrd. amerikanske dollar. Instagram har i dag over 1 milliard aktive brukere i måneden. 80 % følger minimum én merkevare, og 60 % har oppdaget nye produkter gjennom Instagram. Det er derfor ikke overraskende at Instagram er blitt en viktig kanal for bedrifter og organisasjoner verden over.


I dette kurset kommer kursinstruktør Espen Faugstad til å lære deg alt du trenger å kunne for å bruke Instagram på en effektiv måte, enten du representerer en liten eller stor bedrift. I starten lærer du å lage en bedriftskonto på Instagram og hvordan applikasjonen fungerer i praksis. Deretter lærer du hva som skal til for å lykkes på Instagram, hvordan man deler bilder, videoer og historier, m.m.


I kapittel 01 lærer du å lage en konto, oppdatere profilen din, og hvordan du gjør den om til en bedriftskonto. I kapittel 02 lærer du hvordan Instagram er organisert og hvordan den fungerer. I kapittel 03 lærer du hva som skal til for å oppnå suksess på Instagram.


I kapittel 04 lærer du teknikker som du kan bruke for å finne ut hvem som er konkurrentene dine, hvem som er i målgruppen din, hvordan kundereisen påvirker hva målgruppen er opptatt av, og hvordan triggere kan brukes til å få en person til gjennomføre en ønsket handling. I kapittel 05 skal vi se på hvordan kjente norske merkevarer bruker Instagram.


I kapittel 06 skal du få ideer til hvordan du kan skape engasjement på din Instgram-profil. I kapittel 07 lærer du å lage profesjonelle og vakre statusoppdateringer ved hjelp av gratis-applikasjonen Adobe Spark. I kapittel 08 lærer du å ta, redigere og publisere bilder på Instagram. I kapittel 09 lærer du å lage, redigere og publisere videoer på Instagram.


I kapittel 10 lærer du å lage og publisere profesjonelle og interaktive historier på Instagram. I kapittel 11 lærer du å promotere produkter på Instagram gjennom å ta i bruk Butikk-funksjonen. I kapittel 12 lærer du å analysere effekten av statusoppdateringer på Instagram for å avdekke styrker og svakheter ved disse.

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

2t 20m52 leksjoner4,38(8 anmeldelser)

Google Tag Manager: grunnleggende med kursholder Espen Faugstad
0:56

Google Tag Manager: grunnleggende

Google Tag Manger (GTM) er en gratistjeneste fra Google som hjelper deg med å legge til og administrere pikselkoder (også kalt for web beacon, web tag, page tag og pixel tag) på en effektiv måte. En pikselkode er en kodebit som typisk lastes inn når noen besøker et nettsted eller åpner en e-post. Det brukes ofte til å spore hva brukeren gjør på nettstedet eller i e-posten.


I kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg hvordan du installerer Google Tag Manager på egen nettside. Du lærer hvordan du validerer at installasjonen var vellykket. Videre lærer du å installere pikselkoder som: Google Analytics Universal Analytics, Google Ads Remarketing, Google Ads Conversion, Facebook Pixel og Hotjar Tracking Code. Avslutningsvis lærer du å ta i bruk Triggere slik at du får enda større kontroll over når pikselkodene kjører på nettsiden din.

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

1t 10m16 leksjoner4,00(3 anmeldelser)

Side 1 av 1