Utdannets logo

Søkeresultat for: Innholdsmarkedsføring

2 resultater

Innholdsmarkedsføring: komplett med kursholder Espen Faugstad
0:50

Innholdsmarkedsføring: komplett

Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter - store som små - operere som "mediehus". Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter.


Det som kjennetegner innholdsmarkedsføring er hvordan innholdet skal tiltrekke seg målgruppen. Det står i kontrast til tradisjonell markedsføring, hvor innholdet dyttes på målgruppen. Digitaliseringen har skapt en endring i landskapet. Red Bull er ikke bare en energidrikk. De er produserer egne filmer. Tine er ikke bare en matprodusent. De inspirerer oss til matlaging. DnB er ikke bare en bank. De er sitt eget mediehus. Innholdsmarkedsføring handler om å lage innhold som skaper engasjement og bygger relasjoner.


I dette kurset kommer du til å lære alt du trenger for å jobbe med innholdsmarkedsføring. I kurset lærer du hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. Du lærer hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Du lærer også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi. Velkommen!


I dag bruker vi media mer enn noen sinne. Datamaskin, nettbrett og mobilen er med oss i tykt og tynt, og mediebruken utgjør en stadig større del av hverdagen vår. Kunsten med markedsføring gjennom innhold er å ta plass i denne mediebruken. I dag kan markedsførere nå frem til sitt publikum, uten å kjøpe plass i andres reklamekanaler. Små reklamekunder som tidligere stod med luen i hånden og bakerst i køen, kan i dag ta de fremste og synligste posisjonene innenfor sine segmenter.


Det er innholdet som skiller innholdsmarkedsføring fra tradisjonell markedsføring. Reklame er i all hovedsak, en eller annen form for medieinnhold, så det er selve innholdets karakter vi snakker om. Innholdsmarkedsføring må være nyttig, engasjerende og relevant for den som konsumerer innholdet. Tradisjonell reklame blir dyttet på målgruppen, mens innholdsmarkedsføring trekker målgruppen til seg. Dette skiftet er blitt kalt for «fra push til pull».


Selv om målet med markedsføringen normalt sett er å selge, er kunsten nettopp det å ikke selge – paradoksalt nok. Målet er å kunne gi brukerne verdi og bygge relasjon. Da vil kundene etter hvert komme av seg selv.


Er du klar for å lære definisjonen av innholdsmarkedsføring? Hold deg fast, dette er en håndfull: "Innholdsmarkedsføring er å utføre eller bidra til en strategisk markedsføringsmetode som skal skape og distribuere attraktivt medieinnhold som når ut til og engasjerer en definert målgruppe i den hensikt å utvikle gjensidige og gode relasjoner".

Espen Faugstads avatarEspen Faugstad

2t 47m38 leksjoner4,69(16 anmeldelser)

Strategi for sosiale medier med kursholder Charlotte Lauvland
1:00

Strategi for sosiale medier

Er du frustrert over din bedrifts manglende tilstedeværelse i sosiale medier? Opplever du at innholdet dere publiserer ikke når ut til følgerne deres eller får nok engasjement? Da bør du bli med på kurset i strategi for sosiale medier med Charlotte Lauvland!


I dette kurset vil du lære hvordan du kan utnytte sosiale medier for å nå dine mål, enten det er å bygge merkevaren din, øke antall følgere eller skape lojale kunder. Charlotte vil lære deg hvordan du finner og forstår målgruppen din, lage effektive personas og velge de beste sosiale medier-kanalene for din virksomhet.


Men det stopper ikke der. Du vil også lære hvordan du kan sette strategiske mål, lage innhold som fanger oppmerksomheten og engasjerer publikumet ditt. Og når kurset er ferdig, vil du ha din egen ferdige strategi som du kan implementere med det samme.


Charlotte Lauvland er en erfaren markedsfører. Hun har jobbet med alt fra ledelse og strategi til salg, innholdsproduksjon, annonsering og sosiale medier. Hun vil dele av sin kunnskap og erfaringer og gi deg verktøyene du trenger for å lykkes med sosiale medier. Så, bli med i dette kurset og skap en sterkere tilstedeværelse i sosiale medier og nå ut til flere mennesker enn noen gang før!

Charlotte Lauvlands avatarCharlotte Lauvland

1t 35m28 leksjoner5,00(2 anmeldelser)

Side 1 av 1