Yrkesrettet kursløype og sertifisering
Digital markedsføring nettstudie
I denne kursløypen lærer du alt du trenger for å jobbe med digital markedsføring. Når du er ferdig med kursløypen har du mestret WordPress, Google Ads, Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager, Facebook-annonsering, LinkedIn-annonsering, basic HTML, søkemotoroptimalisering, innholdsmarkedsføring og e-postmarkedsføring.
Antall kurs
16 nettkurs
med 590 leksjoner
Total lengde
42t 19m
nettbasert videoundervisning
Estimert tid
6 måneder
for å fullføre kursløype
1

WordPress: komplett
Lær hvordan du lager en nettside med WordPress. Kurset dekker hvordan du installerer WordPress på en server, legger til sider og innlegg, tilpasser utseende, m.m.
2

Google Ads: komplett
Lær hvordan du annonserer på Google med Google Ads. Kurset dekker hvordan du lager annonser, installerer Google Ads-taggen, setter opp konverteringssporing, m.m.
3

Google Analytics 4: grunnleggende
Få en grunnleggende innføring i Google Analytics 4. Lær hvordan du installerer Google Analytics 4 på en nettside og hvordan du analyserer dataen på rikitg måte.
4

Google Search Console: komplett
Lær hvordan du kobler nettsiden din til Google Search Console, slik at du har full oversikt over hvordan Google indekserer nettsiden din og om feil har oppstått.
5

Google Tag Manager: grunnleggende
Få en grunnleggende innføring i Google Tag Manager. Lær hvordan du installerer Tag Manager på en nettside og legger til pikselkoder fra Google, Facebook, m.m.
6

Google Tag Manager: viderekommen
Få en viderekommen innføring i Google Tag Manager. Lær hvordan du legger til og sporer hendelser på en nettside med Google Tag Manager og Google Analytics 4.
7

Facebook: for bedrifter
Lær hvordan du gjør din bedrift mer synlig på Facebook. Kurset handler om å definere en målgruppe, skape engasjement og dialog, optimalisere etter innsikt, m.m.
8

Facebook: annonsering
Lær hvordan du annonserer på Facebook. Kurset dekker hvordan du lager en annonsekonto, oppretter en kampanje, definerer en målgruppe, velger en plassering, m.m.
9

Facebook: hurtigopplevelse
Lær hvordan du lager en hurtigopplevelse på Facebook og hvordan du bruker den i en Facebook-annonse. I slutten ser vi også på statistikk for å avgjøre effekt.
10

Instagram: for bedrifter
Kom i gang med bedriften din på Instagram. Kurset dekker hvordan du konfigurerer bedriftskontoen, deler innhold, lykkes på Instagra, får et større publikum, m.m.
11

Linkedin: annonsering
Lær hvordan du annonserer på LinkedIn. Kurset dekker hvordan du lager en annonse, definerer en målgruppe, velger en plassering, analyserer effekt, m.m.
12

HTML: webutvikling (1/4)
Få en grundig innføring i HTML. Lær hvordan du lager en moderne nettside med HTML. Lær å legge til header, body, overskrifter, avsnitt, lister, linker, m.m.
13

Søkemotoroptimalisering: komplett
Få en grundig opplæring i søkemotoroptimalisering. Lær hvordan du øker synligheten til nettsiden din ved å optimalisere relevans, autoritet og arkitektur.
14

Søkemotoroptimalisering: lokalt
Få en komplett opplæring i lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering. Kurset dekker temaer målgruppe, søkeord, innhold, brukervennlighet, strukturert data, m.m.
15

Innholdsmarkedsføring: komplett
Få en grundig innføring i innholdsmarkedsføring. Lær hvordan du lager innhold som skaper engasjement og øker synligheten til bedriften eller organisasjonen din.
16

Mailchimp: komplett
Lær hvordan du sender ut nyhetsbrev med Mailchimp. Kurset dekker hvordan du lager et påmeldingsskjema, designer en nyhetsbrevmal, importere kontakter, m.m.
Fullfør kursløypen
Fullfør alle kurs for å fullføre kursløypen