Yrkesrettet kursløype og sertifisering

Digital markedsføring nettstudie

I denne kursløypen lærer du alt du trenger for å jobbe med digital markedsføring. Når du er ferdig med kursløypen har du mestret WordPress, Google Ads, Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager, Facebook-annonsering, LinkedIn-annonsering, basic HTML, søkemotoroptimalisering, innholdsmarkedsføring og e-postmarkedsføring.

Antall kurs

16 nettkurs

med 590 leksjoner

Total lengde

42t 19m

nettbasert videoundervisning

Estimert tid

6 måneder

for å fullføre kursløype

1

icon

WordPress: komplett

Lær hvordan du lager en nettside med WordPress. Kurset dekker hvordan du installerer WordPress på en server, legger til sider og innlegg, tilpasser utseende, m.m.

2

icon

Google Ads: komplett

Lær hvordan du annonserer på Google med Google Ads. Kurset dekker hvordan du lager annonser, installerer Google Ads-taggen, setter opp konverteringssporing, m.m.

3

icon

Google Analytics 4: grunnleggende

Få en grunnleggende innføring i Google Analytics 4. Lær hvordan du installerer Google Analytics 4 på en nettside og hvordan du analyserer dataen på rikitg måte.

4

icon

Google Search Console: komplett

Lær hvordan du kobler nettsiden din til Google Search Console, slik at du har full oversikt over hvordan Google indekserer nettsiden din og om feil har oppstått.

5

icon

Google Tag Manager: grunnleggende

Få en grunnleggende innføring i Google Tag Manager. Lær hvordan du installerer Tag Manager på en nettside og legger til pikselkoder fra Google, Facebook, m.m.

6

icon

Google Tag Manager: viderekommen

Få en viderekommen innføring i Google Tag Manager. Lær hvordan du legger til og sporer hendelser på en nettside med Google Tag Manager og Google Analytics 4.

7

icon

Facebook: for bedrifter

Lær hvordan du gjør din bedrift mer synlig på Facebook. Kurset handler om å definere en målgruppe, skape engasjement og dialog, optimalisere etter innsikt, m.m.

8

icon

Facebook: annonsering

Lær hvordan du annonserer på Facebook. Kurset dekker hvordan du lager en annonsekonto, oppretter en kampanje, definerer en målgruppe, velger en plassering, m.m.

9

icon

Facebook: hurtigopplevelse

Lær hvordan du lager en hurtigopplevelse på Facebook og hvordan du bruker den i en Facebook-annonse. I slutten ser vi også på statistikk for å avgjøre effekt.

10

icon

Instagram: for bedrifter

Kom i gang med bedriften din på Instagram. Kurset dekker hvordan du konfigurerer bedriftskontoen, deler innhold, lykkes på Instagra, får et større publikum, m.m.

11

icon

Linkedin: annonsering

Lær hvordan du annonserer på LinkedIn. Kurset dekker hvordan du lager en annonse, definerer en målgruppe, velger en plassering, analyserer effekt, m.m.

12

icon

HTML: webutvikling (1/4)

Få en grundig innføring i HTML. Lær hvordan du lager en moderne nettside med HTML. Lær å legge til header, body, overskrifter, avsnitt, lister, linker, m.m.

13

icon

Søkemotoroptimalisering: komplett

Få en grundig opplæring i søkemotoroptimalisering. Lær hvordan du øker synligheten til nettsiden din ved å optimalisere relevans, autoritet og arkitektur.

14

icon

Søkemotoroptimalisering: lokalt

Få en komplett opplæring i lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering. Kurset dekker temaer målgruppe, søkeord, innhold, brukervennlighet, strukturert data, m.m.

15

icon

Innholdsmarkedsføring: komplett

Få en grundig innføring i innholdsmarkedsføring. Lær hvordan du lager innhold som skaper engasjement og øker synligheten til bedriften eller organisasjonen din.

16

icon

Mailchimp: komplett

Lær hvordan du sender ut nyhetsbrev med Mailchimp. Kurset dekker hvordan du lager et påmeldingsskjema, designer en nyhetsbrevmal, importere kontakter, m.m.

Fullfør kursløypen

Fullfør alle kurs for å fullføre kursløypen