Utdannets logo
test

Mailchimp: komplett

Introduksjonsvideo

Espen Faugstad kursholder hos Utdannet.no
Espen Faugstad

28 følgere

Om kurset

Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Selskapet ble stiftet i 2001 og har blitt en bransjestandard innen e-postmarkedsføring. Men hva er hemmeligheten bak Mailchimps suksess? Vi tror svaret ligger i verktøyets uovertrufne brukervennlighet. Og med kombinasjon av brukervennlighet og kvalitet har Mailchimp skapt et uovervinnelig produkt.


I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg Mailchimp fra A til Å. Når du er ferdig med kurset har du fått all kunnskap du trenger for å mestre programmet, enten du bruker det selv eller på vegne av kunder eller klienter. Det kreves ingen forkunnskaper for å ta kurset. Kurset dekker hvordan du lager en Mailchimp-konto, opprettet en kontaktliste, konfigurerer påmeldingsskjema, designet en nyhetsbrevmal, sender ut nyhetsbrev, automatiserer og mye mer. Velkommen til kurs.


I kapittel 1 lærer du hvor mye Mailchimp koster og hvordan du oppretter en gratiskonto. Du lærer også hvordan brukergrensesnittet er organisert, hvordan du konfigurerer innstillinger og verifiserer et domenenavn. I kapittel 2 lærer du å opprette en kontaktliste, og bruke grupper, segmenter og emneknagger og hvordan du importerer kontakter.


I kapittel 3 lærer du å tilpasse påmeldingsskjemaene slik at de som melder seg på ditt nyhetsbrev blir guidet gjennom prosessen på en skikkelig måte. I kapittel 4 får du 10 retningslinjer som kan hjelpe deg til å lage bedre nyhetsbrev. I kapittel 5 lærer du å opprette en profesjonell nyhetsbrevmal.


I kapittel 6 lærer du å designe og sende ut et nyhetsbrev til kontaktlisten. I kapittel 7 lærer du å automatisere utsendelsen av nyhetsbrev. I kapittel 8 lærer du å bruke noen av de andre verktøyene som Mailchimp tilbyr i sitt e-postmarkedsføringsverktøy.

Læringsmål

  • Konfigurere din Mailchimp-konto.

  • Designe engasjerende nyhetsbrev.

  • Forbedre kundekommunikasjonen.

  • Lage og segmentere kontaktlister.

  • Utvikle e-postmarkedsføringsstrategier.

  • Automatisere e-postkampanjer.

Relatert til dette kurset

  • 3 timer og 57 minutter

  • 52 leksjoner

  • 5,00 vurdering(3 anmeldelser)

  • Prosjektfiler til deltakere