Start avspilling

Kurs i søkemotoroptimalisering: lokalt

Espen Faugstad

Kapittel 1: Introduksjon

Utvid eller slå sammen

Kapittel 2: Google Min bedrift

Utvid eller slå sammen

Kapittel 3: Målgruppe

Utvid eller slå sammen

Kapittel 4: Søkeord

Utvid eller slå sammen

Kapittel 5: Innhold

Utvid eller slå sammen

Kapittel 6: Brukervennlighet

Utvid eller slå sammen

Kapittel 7: Strukturert data

Utvid eller slå sammen

Kapittel 8: Autoritet

Utvid eller slå sammen

Kapittel 9: Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • 4t
  • 51 videoer
  • 254 deltakere
  • 1. oktober 2019

Lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering (også kalt lokal SEO) skiller seg fra tradisjonell søkemotoroptimalisering ved at fokuset ligger på å forbedre synligheten til en nettside ut fra et lokalt perspektiv. Det handler om å styrke sin posisjon i lokalmiljøet og øke sin tilstedeværelse i lokasjonsorienterte søk (mer om dette senere). På en brøkdel av et sekund søker Google gjennom milliarder av nettsider for å finne det du leter etter. Hvordan Google finner ut hvilke resultater som skal vises, begynner lenge før du i det hele tatt begynner å skrive. Vårt mål som søkemotoroptimaliserere er å overbevise Google om at det er nettopp vår nettside som bør fremheves i søkeresultatene. Lokal søkemotoroptimalisering er mest nyttig for butikker, bedrifter og organisasjoner som mottar kunder på døren (for å si det banalt enkelt). Det handler om å øke sannsynligheten for at Google fremhever nettopp din bedrift i lokasjonsorienterte søk. Det handler om å øke sannsynligheten for at din målgruppen finner veien til nettopp deg, og ikke dine konkurrenter. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg hva lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering er, og hva som skiller det fra tradisjonell søkemotoroptimalisering. Du kommer til å lære hvordan du lager en Google Min Bedrift-konto, hvilke faktorer som påvirker ranking, hvordan du finner og analyserer søkeord, optimaliserer en nettside, tar i bruk strukturert data, og mye mer. I kapittel 01 lærer du hva som skiller lokal SEO fra tradisjonell SEO. Du lærer hvordan søkemotoren fungerer og hva den vektlegger når den avgjør ranking. I kapittel 02 lærer du å lage en Google Min bedrift-konto. Hvorfor det er essensielt at du har en slik konto forklares i kurset. I kapittel 03 lærer du å finne, analysere og kartlegge din målgruppe. Du lærer om kundereisen og hvordan den påvirker hva målgruppen din er opptatt av. Du lærer også om hvordan triggere kan påvirke målgruppen og få dem til å gjennomføre en ønsket handling. I kapittel 04 lærer du hvordan man finner og analyserer søkeord. Du lærer også å bruke verktøy som Google Autocomplete, Google Trends, Google Alerts, Google Search Console, Answer the public og Google søkeordplanleggeren. I kapittel 05 lærer du å søkemotoroptimalisere en side. I kapittel 06 lærer du hvordan du gjør nettsiden din mer brukervennlig. I kapittel 07 lærer du å ta i bruk strukturert data. I kapittel 08 lærer du alt om hvorfor inngående linker, interne linker og utgående linker er viktig.

Vis mer

Anmeldelser

0
Empty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1

cjansen

1 måneder siden

Empty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Veldig fornøyd!

Har lært mye om SEO i dette kurset. Veldig bra forklart! Gjør jobben med SEO på egen nettside mye enklere. Takk :)

nett

2 måneder siden

Empty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Veldig bra kurs

Her var det mye interessant og nyttig informasjon!

liseknise

6 måneder siden

Empty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Nyttig og lærerikt

Enkelt og lærerikt kurs, som var interessant og lett å følge med i, samtidig som man får massevis av gode, praktiske tips. Tok kurs her og på BI samtidig, og dette var definitivt det beste (!) og likevel det rimeligste. Anbefales!