Kurs i søkemotoroptimalisering: lokalt
Espen Faugstad
Kapittel 1: Introduksjon
Kapittel 2: Google Min bedrift
Kapittel 3: Målgruppe
Kapittel 4: Søkeord
Kapittel 5: Innhold
Kapittel 6: Brukervennlighet
Kapittel 7: Strukturert data
Kapittel 8: Autoritet
Kapittel 9: Avslutning
Detaljer
Lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering (også kalt lokal SEO) skiller seg fra tradisjonell søkemotoroptimalisering ved at fokuset ligger på å forbedre synligheten til en nettside ut fra et lokalt perspektiv. Det handler om å styrke sin posisjon i lokalmiljøet og øke sin tilstedeværelse i lokasjonsorienterte søk (mer om dette senere). På en brøkdel av et sekund søker Google gjennom milliarder av nettsider for å finne det du leter etter. Hvordan Google finner ut hvilke resultater som skal vises, begynner lenge før du i det hele tatt begynner å skrive. Vårt mål som søkemotoroptimaliserere er å overbevise Google om at det er nettopp vår nettside som bør fremheves i søkeresultatene. Lokal søkemotoroptimalisering er mest nyttig for butikker, bedrifter og organisasjoner som mottar kunder på døren (for å si det banalt enkelt). Det handler om å øke sannsynligheten for at Google fremhever nettopp din bedrift i lokasjonsorienterte søk. Det handler om å øke sannsynligheten for at din målgruppen finner veien til nettopp deg, og ikke dine konkurrenter. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg hva lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering er, og hva som skiller det fra tradisjonell søkemotoroptimalisering. Du kommer til å lære hvordan du lager en Google Min Bedrift-konto, hvilke faktorer som påvirker ranking, hvordan du finner og analyserer søkeord, optimaliserer en nettside, tar i bruk strukturert data, og mye mer. I kapittel 01 lærer du hva som skiller lokal SEO fra tradisjonell SEO. Du lærer hvordan søkemotoren fungerer og hva den vektlegger når den avgjør ranking. I kapittel 02 lærer du å lage en Google Min bedrift-konto. Hvorfor det er essensielt at du har en slik konto forklares i kurset. I kapittel 03 lærer du å finne, analysere og kartlegge din målgruppe. Du lærer om kundereisen og hvordan den påvirker hva målgruppen din er opptatt av. Du lærer også om hvordan triggere kan påvirke målgruppen og få dem til å gjennomføre en ønsket handling. I kapittel 04 lærer du hvordan man finner og analyserer søkeord. Du lærer også å bruke verktøy som Google Autocomplete, Google Trends, Google Alerts, Google Search Console, Answer the public og Google søkeordplanleggeren. I kapittel 05 lærer du å søkemotoroptimalisere en side. I kapittel 06 lærer du hvordan du gjør nettsiden din mer brukervennlig. I kapittel 07 lærer du å ta i bruk strukturert data. I kapittel 08 lærer du alt om hvorfor inngående linker, interne linker og utgående linker er viktig.
Anmeldelser
Supert
Veldig oversiktlig og fint forklart!!
3 måneder sidenbra forklart
greit kurs,enkelt å forstå
3 måneder sidenSuperinteressant!
Kjempekjekt å lære mer om hvordan jeg kan markedsføre bedriften min!
5 måneder sidenVeldig fornøyd med kurset
Har nå gjennomfort nok et kurs fra utdannet.no, og vil si jeg er veldig fornøyd! Det beste av alt - er det noe du lurer på, er det bare å spørre, og han svarer kjapt! Gull verdt :)
10 måneder sidenSEO lokalt
Et veldig bra kurs for lære om SEO lokalt og for å kontinuerlig jobbe md å vedlikehold sine nettsider ift synlighet og ranking på søk, med mer.
1 år siden