Start avspilling

Kurs i Instagram: for bedrifter

Espen Faugstad

Kapittel 1: Introduksjon

Utvid eller slå sammen

Kapittel 2: Brukergrensesnitt

Utvid eller slå sammen

Kapittel 3: Suksess

Utvid eller slå sammen

Kapittel 4: Målgruppe

Utvid eller slå sammen

Kapittel 5: Eksempler

Utvid eller slå sammen

Kapittel 6: Idéer

Utvid eller slå sammen

Kapittel 7: Adobe Spark

Utvid eller slå sammen

Kapittel 8: Foto/Video

Utvid eller slå sammen

Kapittel 9: Historie

Utvid eller slå sammen

Kapittel 10: Butikk

Utvid eller slå sammen

Kapittel 11: Analyse

Utvid eller slå sammen

Kapittel 12: Avslutning

Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • 2t 21m
  • 52 videoer
  • 718 deltakere
  • 2. november 2018

Instagram er et sosialt nettverk hvor personer, bedrifter og organisasjoner kan dele bilder, videoer og historier med sine følgere. Instagram ble utviklet av Kevin Systrom og Mike Krieger, og ble tilgjengelig for iPhone-brukere oktober 2010. Det skulle ta 18 måneder før applikasjonen også ble tilgjengelig for Android-brukere. I 2012 ble Instagram kjøpt av Facebook for omtrent 1 mrd. amerikanske dollar. Instagram har i dag over 1 milliard aktive brukere i måneden. 80 % følger minimum én merkevare, og 60 % har oppdaget nye produkter gjennom Instagram. Det er derfor ikke overraskende at Instagram er blitt en viktig kanal for bedrifter og organisasjoner verden over. I dette kurset kommer kursinstruktør Espen Faugstad til å lære deg alt du trenger å kunne for å bruke Instagram på en effektiv måte, enten du representerer en liten eller stor bedrift. I starten lærer du å lage en bedriftskonto på Instagram og hvordan applikasjonen fungerer i praksis. Deretter lærer du hva som skal til for å lykkes på Instagram, hvordan man deler bilder, videoer og historier, m.m. I kapittel 01 lærer du å lage en konto, oppdatere profilen din, og hvordan du gjør den om til en bedriftskonto. I kapittel 02 lærer du hvordan Instagram er organisert og hvordan den fungerer. I kapittel 03 lærer du hva som skal til for å oppnå suksess på Instagram. I kapittel 04 lærer du teknikker som du kan bruke for å finne ut hvem som er konkurrentene dine, hvem som er i målgruppen din, hvordan kundereisen påvirker hva målgruppen er opptatt av, og hvordan triggere kan brukes til å få en person til gjennomføre en ønsket handling. I kapittel 05 skal vi se på hvordan kjente norske merkevarer bruker Instagram. I kapittel 06 skal du få ideer til hvordan du kan skape engasjement på din Instgram-profil. I kapittel 07 lærer du å lage profesjonelle og vakre statusoppdateringer ved hjelp av gratis-applikasjonen Adobe Spark. I kapittel 08 lærer du å ta, redigere og publisere bilder på Instagram. I kapittel 09 lærer du å lage, redigere og publisere videoer på Instagram. I kapittel 10 lærer du å lage og publisere profesjonelle og interaktive historier på Instagram. I kapittel 11 lærer du å promotere produkter på Instagram gjennom å ta i bruk Butikk-funksjonen. I kapittel 12 lærer du å analysere effekten av statusoppdateringer på Instagram for å avdekke styrker og svakheter ved disse.

Vis mer

Anmeldelser

0
Empty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1

GustavAHeggelund

5 måneder siden

Empty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Gustav

Enormt mye info. Må se den flere ganger. Kurset var veldig lørerigt.

wencheJensen

1 år siden

Empty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Nyttig og inspirerende kurs

Jeg synes kurset gir en god innsikt i bruk av instagram for bedrifter. Det er inspirerende å se hva man kan gjøre og jeg føler meg bedre rustet til å markedsføre bedriften min.

Cecilie Helen Hansen

1 år siden

Empty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Cecilie

Kjempe bra :)