Utdannets logo

Instagram: for bedrifter

Introduksjonsvideo

Espen Faugstad kursholder hos Utdannet.no
Espen Faugstad

32 følgere

Om kurset

Instagram er et sosialt nettverk hvor personer, bedrifter og organisasjoner kan dele bilder, videoer og historier med sine følgere. Instagram ble utviklet av Kevin Systrom og Mike Krieger, og ble tilgjengelig for iPhone-brukere oktober 2010. Det skulle ta 18 måneder før applikasjonen også ble tilgjengelig for Android-brukere.


I 2012 ble Instagram kjøpt av Facebook for omtrent 1 mrd. amerikanske dollar. Instagram har i dag over 1 milliard aktive brukere i måneden. 80 % følger minimum én merkevare, og 60 % har oppdaget nye produkter gjennom Instagram. Det er derfor ikke overraskende at Instagram er blitt en viktig kanal for bedrifter og organisasjoner verden over.


I dette kurset kommer kursinstruktør Espen Faugstad til å lære deg alt du trenger å kunne for å bruke Instagram på en effektiv måte, enten du representerer en liten eller stor bedrift. I starten lærer du å lage en bedriftskonto på Instagram og hvordan applikasjonen fungerer i praksis. Deretter lærer du hva som skal til for å lykkes på Instagram, hvordan man deler bilder, videoer og historier, m.m.


I kapittel 01 lærer du å lage en konto, oppdatere profilen din, og hvordan du gjør den om til en bedriftskonto. I kapittel 02 lærer du hvordan Instagram er organisert og hvordan den fungerer. I kapittel 03 lærer du hva som skal til for å oppnå suksess på Instagram.


I kapittel 04 lærer du teknikker som du kan bruke for å finne ut hvem som er konkurrentene dine, hvem som er i målgruppen din, hvordan kundereisen påvirker hva målgruppen er opptatt av, og hvordan triggere kan brukes til å få en person til gjennomføre en ønsket handling. I kapittel 05 skal vi se på hvordan kjente norske merkevarer bruker Instagram.


I kapittel 06 skal du få ideer til hvordan du kan skape engasjement på din Instgram-profil. I kapittel 07 lærer du å lage profesjonelle og vakre statusoppdateringer ved hjelp av gratis-applikasjonen Adobe Spark. I kapittel 08 lærer du å ta, redigere og publisere bilder på Instagram. I kapittel 09 lærer du å lage, redigere og publisere videoer på Instagram.


I kapittel 10 lærer du å lage og publisere profesjonelle og interaktive historier på Instagram. I kapittel 11 lærer du å promotere produkter på Instagram gjennom å ta i bruk Butikk-funksjonen. I kapittel 12 lærer du å analysere effekten av statusoppdateringer på Instagram for å avdekke styrker og svakheter ved disse.

Læringsmål

  • Opprett og optimaliser bedriftsprofil på Instagram.

  • Frem promoterte innlegg og produkter.

  • Bruk historier og Butikk-funksjonen effektivt.

  • Analyser og forbedre engasjementet.

  • Engasjer målgruppen med kreativt innhold.

Relatert til dette kurset

  • 2 timer og 13 minutter

  • 51 leksjoner

  • 4,38 vurdering(8 anmeldelser)

  • Prosjektfiler til deltakere