Start avspilling

Kurs i Google AdWords: komplett (2017)

Espen Faugstad

1

Introduksjon

20m 33s
Utvid eller slå sammen
2

Brukergrensesnitt

17m 33s
Utvid eller slå sammen
3

Søkeord

38m 38s
Utvid eller slå sammen
4

Tekstannonser

62m 27s
Utvid eller slå sammen
5

Budrunden

15m 18s
Utvid eller slå sammen
6

Bud

25m 12s
Utvid eller slå sammen
7

Bildeannonser

54m 6s
Utvid eller slå sammen
8

Videoannonser

35m 25s
Utvid eller slå sammen
9

Remarketing

27m 43s
Utvid eller slå sammen
10

Statistikker

55m 59s
Utvid eller slå sammen
11

Avslutning

35s
Utvid eller slå sammen

Kursbeskrivelse

  • 454 deltakere
  • 5t 53m
  • 18. oktober 2016

Google Adwords er et annonseverktøy fra Google, der hvem som helst kan gå inn og by på annonseplass knyttet til spesifikke søkeord. Uavhengig om du ønsker å tiltrekke deg nye kunder eller få tidligere kunder til å returnere til nettstedet ditt, vil Google AdWords hjelpe deg med å nå målene dine. Med Goole AdWords kan du enkelt nå ut til potensielle kunder på relevante sider over hele internett. Det er ingen faste utgifter knyttet til bruk av Google AdWords og du bestemmer selv hvor mye du er villig til å betale for et klikk på annonsene dine. Dette gir deg full kontroll over utgiftene. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne bruke Google AdWords på en effektiv måte. Du lærer hvordan Google AdWords er organisert, hvordan du lager en tekstannonse, bildeannonse og videoannonse, i tillegg til hvordan du lager en remarketing-kampanje og sporer konverteringer. Med denne kunnskapen vil alt ligge til rette for at du skal kunne slå konkurrentene dine og oppnå suksess på nett. I starten av kurset lærer du hvordan man installerer og konfigurerer Google AdWords. Dette omfatter hvordan man installerer og knytter Google AdWords til et nettsted, samt hvordan man knytter AdWords til Google Analytics og Google Search Console. Deretter i kurset lærer du hvordan Google AdWords er bygget opp. Dette omfatter hvordan startsiden, kampanjer, muligheter, rapporter og verktøy fungerer i praksis. Du lærer også hvordan man finner og analyserer potensialet til ulike søkeord ved hjelp av Google Keywordplanner, Google Trends, Google Alerts og Google Autocomplete. Videre i kurset lærer du hvordan man lager en tekstannonse, bildeannonse og videoannonse. Dette omfatter hvordan man lager selve annonsen, kobler annonsen mot et søkeord eller andre egendefinerte kriterier. Du lærer også hvordan kvalitetspoeng påvirker hvor mye du må betale for et klikk på annonsen din, samt hvordan man forbedrer poengsummen. Mot slutten av kurset lærer du hvordan man lager remarketing-kampanjer basert på egendefinerte remarketing-lister. Du lærer også hvordan man leser og analyserer statistikken som Google AdWords gir brukeren - informasjon som er gull verdt hvis du vet hva du skal se etter.

Vis mere

Anmeldelser

0
Empty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1

elifosen

4 år siden

Empty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Veldig bra kurs

Veldig fornøyd med kurset. God veiledning, passelig tempo, korte bolker og en behagelig røst.

torjussen

4 år siden

Empty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Behagelig

Meget behagelig tempo og ikke minst alle kapittel er delt opp fornuftig lengde og slik :)

post30

4 år siden

Empty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Adwords

Svært fornøyd med kuset. Takker for god hjelp og god veiledning