Utdannets logo
test

Google Ads: komplett

Introduksjonsvideo

Espen Faugstad kursholder hos Utdannet.no
Espen Faugstad

28 følgere

Om kurset

I dette kurset lærer du å annonsere med Google Ads slik at du blir synlig i det øyeblikket kunden søker etter ditt produkt eller tjeneste. Vi lærer deg å opprette og konfigurere en Google Ads-konto, installere Google Ads-taggen og konverteringssporing på egen nettside, gjennomføre målgruppe- og søkeordsanalyse. Vi lærer deg også hvordan auksjonen fungerer og hvordan du oppretter effektive tekst-, bilde-, og video- og remarketingannonser. 


Kurset passer like godt for deg som aldri har brukt Google Ads før, til deg som har erfaring med annonseplattformen, men som ønsker å gå fra nybegynner til ekspert. Kurset i Google Ads er stappfullt med verdifull informasjon, og dekker alt du virkelig trenger for å mestre verktøyet, enten du annonserer selv eller på vegne av andre. Kursinstruktør er Espen Faugstad, han er gründer av Utdannet.no og har over 10 års erfaring med digital markedsføring. Velkommen til et knallgodt Google Ads-kurs.


I kapittel 1 lærer du hva Google Ads er og hvordan du oppretter og konfigurerer en Google Ads-konto på korrekt måte. I kapittel 2 lærer du hvordan du henter inn kundedata og organiserer informasjonen i et Excel-dokument og gjennomfører konkurrentanalyse. Du lærer også hvorfor kundereisen og triggere er viktig og hvordan du oppretter en persona basert på kundedataen du har hentet inn.


I kapittel 3 lærer du hvordan du gjennomfører søkeordresearch, avdekker trenden til søkeord med Google Trends, overvåker søkeord med Google Alerts, analyserer søkeord med Google Ads søkeordplanlegger og hvordan søkeordsamsvartypene, fleksibelt samsvar, setningssamsvar og eksakt samsvar fungerer. I kapittel 4 lærer du hvordan auksjonen fungerer og på hvilke måte budet og kvalitetspoeng påvirker annonserangering. 


I kapittel 5 lærer du å opprette effektive tekstannonse, legge til utvidelser og søkeord, og konfigurere steder, annonseplan og enheter. I kapittel 6 lærer du å opprette effektive bildeannonser, definere målgruppe, emner, plasseringer, søkeord og ekskluderinger. I kapittel 7 lærer du å opprette videoannonser. I kapittel 8 lærer du å opprette remarketinglister som du kan bruke for å opprette remarketing annonser. I kapittel 9 lærer du lese og analysere data.

Læringsmål

  • Konfigurere Google Ads for målgruppen.

  • Utføre søkeordsanalyser.

  • Optimalisere og analysere annonser.

  • Skape effektive annonsekampanjer.

  • Implementere remarketingstrategier.

  • Forstå Google Ads-auksjonen.

Relatert til dette kurset

  • 5 timer og 12 minutter

  • 64 leksjoner

  • 5,00 vurdering(3 anmeldelser)

  • Prosjektfiler til deltakere