Nettkurs i Facebook: for bedrifter (2016)
1
Lage Facebook-side
8m 17s
2
Få flere følgere
9m 22s
3
Formål, dialog og engasjement
11m 25s
4
Facebooks algoritme
8m 40s
5
Lage statusoppdateringer
26m 14s
6
Tilpasse statusoppdateringer
17m 57s
7
Håndtere dialog
18m 27s
8
Innsikt
25m 14s
9
Innstillinger
17m 5s
10
Avslutning
28s
Kursbeskrivelse
Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere.
I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m.
I kapittel 2 lærer du å lage en Facebook-side. Du lærer å legge til en logo, et forsidebilde, informasjon og en handlingsoppfordring. I kapittel 3 lærer du hvordan du får flere følgere. Du lærer å invitere og dele Facebook-siden din med venner og e-postkontakter. Du lærer også å dele Facebook-siden din på nettsiden din.
I kapittel 4 lærer du om dialog og engasjement. Du lærer hvordan organisk rekkevidde påvirker hvem som ser statusoppdateringene til Facebook-siden din. Du lærer også hvordan du skaper innhold som engasjerer målgruppen din, som igjen vil påvirke ditt organisk rekkevidde. I kapittel 5 lærer du om Facebooks algortime. Du lærer hvordan algortimen påvirker hvem som ser statusoppdateringene til Facebook-siden din. Du lærer også hva du kan gjøre for å øke det organiske rekkevidde til Facebook-siden din, slik at flere ser statusoppdateringene dine.
I kapittel 6 lærer du å lage statusoppdateringer. Du lærer hvordan du lager en statusoppdatering som inneholder en link, et bilde, en video, et arrangement, en milepæl eller et notat. I kapittel 7 lærer du å tilpasse statusoppdateringer. Du lærer hvordan du legger til smilefjes, lokasjon, dato og klokkeslett. Du lærer også hvordan du begrenser målgruppen til en statusoppdatering, slik at kun de som er i målgruppen ser statusoppdateringen.
I kapittel 8 lærer du å håndtere dialog. Du lærer hvordan du svarer på en kommentar, et innlegg og en melding. Du lærer også hvordan du sletter en kommentar og utestenger en bruker. I kapittel 9 lærer du å bruke innsikt for å evaluere hvor godt eller dårlig strategien din fungerer i praksis. Du lærer også hvordan du sammenligner Facebook-siden din mot konkurrentene dine. I kapittel 10 lærer du å tilpasse innstillingene til Facebook-siden din. Du lærer å tilpasse generelle innstillinger, meldinger, varsler, og mye mer.
Vis mere
Anmeldelser
0(0 anmeldelser)
5
4
3
2
1
Nyttig
Et nyttig kurs. En god del er basiskunnskaper, men for bedriftseiere f.eks. som ikke er veldig bevandret i nett og sosiale medier, er nok dette veldig nyttig. Det mest spennende var algoritmene, og målretting av statuser etc.
God gjennomgang
Facebook kurs
Bra kurs!
Du må være logget inn for å skrive en anmeldelse.