Kurs i Facebook: for bedrifter (2016)
Espen Faugstad
Kapittel 1: Lage Facebook-side
Kapittel 2: Få flere følgere
Kapittel 3: Formål, dialog og engasjement
Kapittel 5: Lage statusoppdateringer
Kapittel 5: Facebooks algoritme
Kapittel 6: Tilpasse statusoppdateringer
Kapittel 7: Håndtere dialog
Kapittel 8: Innsikt
Kapittel 9: Innstillinger
Kapittel 10: Avslutning
Detaljer
Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere. I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m. I kapittel 2 lærer du å lage en Facebook-side. Du lærer å legge til en logo, et forsidebilde, informasjon og en handlingsoppfordring. I kapittel 3 lærer du hvordan du får flere følgere. Du lærer å invitere og dele Facebook-siden din med venner og e-postkontakter. Du lærer også å dele Facebook-siden din på nettsiden din. I kapittel 4 lærer du om dialog og engasjement. Du lærer hvordan organisk rekkevidde påvirker hvem som ser statusoppdateringene til Facebook-siden din. Du lærer også hvordan du skaper innhold som engasjerer målgruppen din, som igjen vil påvirke ditt organisk rekkevidde. I kapittel 5 lærer du om Facebooks algortime. Du lærer hvordan algortimen påvirker hvem som ser statusoppdateringene til Facebook-siden din. Du lærer også hva du kan gjøre for å øke det organiske rekkevidde til Facebook-siden din, slik at flere ser statusoppdateringene dine. I kapittel 6 lærer du å lage statusoppdateringer. Du lærer hvordan du lager en statusoppdatering som inneholder en link, et bilde, en video, et arrangement, en milepæl eller et notat. I kapittel 7 lærer du å tilpasse statusoppdateringer. Du lærer hvordan du legger til smilefjes, lokasjon, dato og klokkeslett. Du lærer også hvordan du begrenser målgruppen til en statusoppdatering, slik at kun de som er i målgruppen ser statusoppdateringen. I kapittel 8 lærer du å håndtere dialog. Du lærer hvordan du svarer på en kommentar, et innlegg og en melding. Du lærer også hvordan du sletter en kommentar og utestenger en bruker. I kapittel 9 lærer du å bruke innsikt for å evaluere hvor godt eller dårlig strategien din fungerer i praksis. Du lærer også hvordan du sammenligner Facebook-siden din mot konkurrentene dine. I kapittel 10 lærer du å tilpasse innstillingene til Facebook-siden din. Du lærer å tilpasse generelle innstillinger, meldinger, varsler, og mye mer.
Anmeldelser
Veldig bra kurs
Bra gjennomført , enkelt og med gode beskrivelser og eksempler.
3 måneder sidenBra kurs
Omfattende og bra kurs
5 måneder sidenKurs i Facebook for bedrifter
Informativt, pedagogisk og lærerikt kurs!
8 måneder sidenFacebook for bedrifter
Bra! :-)
9 måneder sidenFacebook for bedrift
God gjennomgang
10 måneder sidenVeldig bra kurs om Facebook for bedrifter
Ryddig oppsett og en god introduksjon til FB for bedrifter.
1 år sidenAkkurat det jeg trengte
Kurset var informativt, pedagogisk, lærerikt, interessant og svært nyttig! Anbefales.
1 år sidenFlott kurs
Informativt og godt kurs, mye nyttig informasjon
2 år sidenMasse nyttig
Kunne en del fra før, men lœrte flere nyttige triks jeg ikke visste om ;)
2 år sidenInformativ
Veldig informativ, spesielt visst man er nybegynner.
2 år siden