Kurs i Facebook: for bedrifter (2016)
Espen Faugstad
Kapittel 1: Lage Facebook-side
Kapittel 2: Få flere følgere
Kapittel 3: Formål, dialog og engasjement
Kapittel 5: Lage statusoppdateringer
Kapittel 5: Facebooks algoritme
Kapittel 6: Tilpasse statusoppdateringer
Kapittel 7: Håndtere dialog
Kapittel 8: Innsikt
Kapittel 9: Innstillinger
Kapittel 10: Avslutning
Detaljer
Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere. I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m. I kapittel 2 lærer du å lage en Facebook-side. Du lærer å legge til en logo, et forsidebilde, informasjon og en handlingsoppfordring. I kapittel 3 lærer du hvordan du får flere følgere. Du lærer å invitere og dele Facebook-siden din med venner og e-postkontakter. Du lærer også å dele Facebook-siden din på nettsiden din. I kapittel 4 lærer du om dialog og engasjement. Du lærer hvordan organisk rekkevidde påvirker hvem som ser statusoppdateringene til Facebook-siden din. Du lærer også hvordan du skaper innhold som engasjerer målgruppen din, som igjen vil påvirke ditt organisk rekkevidde. I kapittel 5 lærer du om Facebooks algortime. Du lærer hvordan algortimen påvirker hvem som ser statusoppdateringene til Facebook-siden din. Du lærer også hva du kan gjøre for å øke det organiske rekkevidde til Facebook-siden din, slik at flere ser statusoppdateringene dine. I kapittel 6 lærer du å lage statusoppdateringer. Du lærer hvordan du lager en statusoppdatering som inneholder en link, et bilde, en video, et arrangement, en milepæl eller et notat. I kapittel 7 lærer du å tilpasse statusoppdateringer. Du lærer hvordan du legger til smilefjes, lokasjon, dato og klokkeslett. Du lærer også hvordan du begrenser målgruppen til en statusoppdatering, slik at kun de som er i målgruppen ser statusoppdateringen. I kapittel 8 lærer du å håndtere dialog. Du lærer hvordan du svarer på en kommentar, et innlegg og en melding. Du lærer også hvordan du sletter en kommentar og utestenger en bruker. I kapittel 9 lærer du å bruke innsikt for å evaluere hvor godt eller dårlig strategien din fungerer i praksis. Du lærer også hvordan du sammenligner Facebook-siden din mot konkurrentene dine. I kapittel 10 lærer du å tilpasse innstillingene til Facebook-siden din. Du lærer å tilpasse generelle innstillinger, meldinger, varsler, og mye mer.
Anmeldelser
Veldig bra kurs
Bra gjennomført , enkelt og med gode beskrivelser og eksempler.
2 måneder sidenBra kurs
Omfattende og bra kurs
4 måneder sidenKurs i Facebook for bedrifter
Informativt, pedagogisk og lærerikt kurs!
7 måneder sidenFacebook for bedrifter
Bra! :-)
8 måneder sidenFacebook for bedrift
God gjennomgang
9 måneder sidenVeldig bra kurs om Facebook for bedrifter
Ryddig oppsett og en god introduksjon til FB for bedrifter.
12 måneder sidenAkkurat det jeg trengte
Kurset var informativt, pedagogisk, lærerikt, interessant og svært nyttig! Anbefales.
1 år sidenFlott kurs
Informativt og godt kurs, mye nyttig informasjon
1 år sidenMasse nyttig
Kunne en del fra før, men lœrte flere nyttige triks jeg ikke visste om ;)
2 år sidenInformativ
Veldig informativ, spesielt visst man er nybegynner.
2 år siden