Kurs i Excel 2016: for markedsførere
Espen Faugstad
Kapittel 1: Introduksjon
Kapittel 2: Facebook (klargjør)
Kapittel 3: Facebook (analyse)
Kapittel 4: AdWords (klargjør)
Kapittel 5: AdWords (analyse)
Kapittel 6: Avslutning
Detaljer
Jeg har hørt det sagt flere steder, data er den nye oljen. På noen måter kan jeg være enig. Data kan hjelpe deg med å ta bedre beslutninger, øke effekten av i din digitale markedsføring og gi deg en konkurransefordel i markedet. Men denne "nye oljen" er ikke så mye verdt hvis man ikke vet hvordan man analyserer og tar den i bruk. I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg hvordan du analyserer data fra Facebook og Google AdWords ved hjelp av Microsoft Excel. Du kommer til å lære å regne ut ytelsesindikatorer som: CPC, CPM, CTR, CPA, LTV og ROI. Videre lærer du å lage en pivottabell og avdekke styrker og svakheter ved egen digital markedsføring. Målet mitt, å lære deg hvordan man tar bedre beslutninger basert på data.
Anmeldelser
Excel for marketsførere
Veldig bra og informatift kurs
3 måneder siden16.06.2020
Veldig bra kurs.
8 måneder sidenGodt kurs
Utrolig nyttig - både teknisk og strategisk.
10 måneder sidenInformativt
God gjennomgang
2 år sidenKurs i CRM
Hei. Veldig bra kurs dette. Kan dette linkes opp mot CRM? Super office eller lignende? Har du laget et kurs om dette temaet?
3 år siden